PEUTERGYM
PeuterGym is speciaal bedoeld voor peuters van twee tot vier jaar die lekker willen gymmen in een “echte” gymzaal.
 
Samen gymmen, nu al?
“Mijn kind loopt op deze leeftijd nog maar net” zult u zeggen. Dat is waar. Maar juist het opdoen van veel bewegingservaring is op deze leeftijd ontzettend belangrijk.
 
Spelenderwijs ontdekken
Thuis klimmen ze op stoelen en banken. Niets lijkt meer veilig. “Niet doen, mag niet, pas op!!” Het zijn de kreten die het kind regelmatig te horen krijgt. Wat thuis niet altijd mag of kan is wel mogelijk in de gymzaal. Klimmen, klauteren, springen, rollen of spelen met ballen, blokken of pittenzakken. Het kan daar allemaal!
Uw kind leert tijdens deze lessen onder meer hoe kleine opdrachten uitgevoerd moeten worden. Daarnaast komen het inschatten van afstand, diepte, hoogte en verte aan de orde.
In de ontmoeting met andere kinderen leert de peuter dat je rekening met elkaar moet houden en dat je op je beurt moet wachten. Daar komen dan ook nog andere dingen bij, zoals het samen zingen in de kring. Samen bewegen zal de peuter meer zelfvertrouwen geven.
 
Spelen is leren
Het taalgevoel bij een peuter is nog in ontwikkeling. Dus begrippen als over, onder, naast en boven de bank en de rekstok door, zijn op jonge leeftijd nog onbekende begrippen. Door beweging komen deze begrippen tot leven.
 
Gymnastiekvereniging DOS
De gediplomeerde leiding van DOS zal voor uw peuter een veilige gymles creëren. U mag gerust een keer komen kijken met uw zoon of dochter. De contributie is slechts € 12,00 per maand
(en eenmalig € 10,-- inschrijfgeld). Uw peuter mag 3x proefdraaien alvorens lid te worden van onze vereniging.
Kijk voor meer informatie bij het lesrooster. 

 
 

JONGENSGYMNASTIEK
Jongens die graag met toestellen werken maar ook een balspel leuk vinden, komen bij de jongens gymnastiek helemaal aan hun trekken. Er zijn verschillende leeftijdsgroepen en de lessen worden verzorgd door enthousiaste trainers.
De lessen duren een uur en de jongens kunnen op verschillende manieren hun energie kwijt. Bewegen op eigen niveau, passend bij de leeftijd staat centraal.

Tijdens de lessen is er aandacht voor samenwerking, worden er spelletjes gespeeld en op de toestellen geturnd. Op lange mat, rekstok, brug, ringen en sprong worden verschillende onderdelen aangeleerd, zoals een borstwaartsom, vouwhang en handstand. In de oudere groepen wordt ook gewerkt wat lastigere onderdelen zoals een arabier, flank, overslag of salto uit de ringen. Er zijn twee jongensgroepen (vanaf ca. ± 6 jaar) die op woensdagmiddag in sporthal De Stroekeld trainen.  Kijk voor meer informatie bij het lesrooster. 

 











GYMSPORT  VAN 2 TOT 80+
Soepel, vlot, veilig en met veel plezier. Zo voer je op verschillende toestellen je oefeningen uit.  Je traint om steeds leniger en soepeler te worden. Die souplesse en dat plezier in de gymsport  kun je krijgen als je lid wordt van een gymnastiekvereniging.
Categorieën
Of je nu een meisje of een jongen bent, iedereen kan meedoen aan de gymsport. Je hoeft nog geen ster te zijn op de brug, de mat  of op de evenwichtsbalk, al kan je dat wel worden. Je kunt ook altijd meedoen aan wedstrijden, zoals de onderlinge wedstrijden of wedstrijden op plaatselijk of regionaal niveau.
Springen
Iedereen heeft op straat wel eens over een paaltje gesprongen. Maar op de gymnastiekclub merk je pas hoe heerlijk het is om echt te kunnen zweven over een groot springtoestel en hoeveel gemakkelijker dat gaat met een goede aanloop en goede aanwijzingen. Een sprong is een snelle krachtexplosie: na een aanloop en krachtige afzet spring je in enkele seconden over het toestel. Het valt niet mee om daarna perfect tot stilstand te komen!
Brug
Met brugoefeningen merk je hoe belangrijk het is om je armspieren goed te ontwikkelen. Je stemt je bewegingen goed op elkaar af. Dat eist coördinatie van je bewegingen. Je wisselt oefeningen voortdurend af met zwaaien, hangen en steunen. Beheersen van je beenspieren leer je tegelijkertijd, want het is de bedoeling dat die mooi gestrekt meezwaaien.
Evenwichtsbalk
Het werken op de evenwichtsbalk is een kwestie van de juiste bewegingstechniek. De oefeningen leer je eerst allemaal op de grond net zo lang tot je ze goed beheerst. Natuurlijk is het veel moeilijker om de oefeningen toe te passen op de smalle evenwichtsbalk. Maar wat een kick als je dat allemaal gelukt is!
Vrije oefening
Bij de vrije oefening werk je op een langemat. Handstand, radslag en de koprollen, je kan het allemaal combineren tot een mooie oefening en je gebruikt daarbij al je spieren.
Ringen
Heerlijk door de lucht zweven of kunstjes aan de stil hangende ringen, ook dat is mogelijk bij de gymsport.

DOE EENS GEK EN DOE MEE!
Je mag altijd 3 lessen gratis meedoen om te kijken of de gymsport iets voor je is.
Wedden dat je het leuk zal vinden! Kijk voor de tijden van jouw leeftijdsgroep op het lesrooster.